Kan ik via MijnSKB een afspraak maken?
Bij ongeveer 25% van de normale verwijzingen van uw huisarts naar het SKB is het mogelijk om zelf online uw afspraak te maken. Kijk of uw verwijzing in aanmerking komt bij 'Afspraken' onder het kopje 'Verwijzingen'. Sommige afspraken kunt u niet zelf online maken. Bijvoorbeeld als er voorafgaand aan uw afspraak een foto nodig is of als een afspraak bij een specifieke arts moet plaatsvinden. In dat geval kunt u, zoals altijd, telefonisch contact opnemen met de polikliniek voor het maken van een afspraak. Dat kan ook al u om andere redenen de afspraak niet online kunt of wilt maken. Ook herhaal- en spoedafspraken kunnen nog niet zelf online gepland worden.
*We blijven werken aan de ontwikkeling van het maken van een afspraak via MijnSKB.
Wat is een verwijzing via ZorgDomein of met een ZD-nummer?
De (huis)artsen gebruiken het systeem ZorgDomein (ZD) om patiënten online naar het Streekziekenhuis Koningin Beatrix te verwijzen. Een ZD-verwijzing geeft de mogelijkheid om via MijnSKB een afspraak in te plannen voor een deel van de poliklinieken.
Voor welke poliklinieken kan ik zelf een online afspraak maken?
Het gaat om (een deel van) de verwijzingen voor de poliklinieken Chirurgie, Dermatologie, Keel-, Neus- en Oorheelkunde (KNO), Longgeneeskunde, Neurologie, Oogheelkunde, Orthopedie, Reumatologie en Urologie. We blijven werken aan de ontwikkeling van het maken van een afspraak via MijnSKB.
Hoe weet ik of ik zelf online een afspraak kan maken?
Als u een verwijzing heeft gekregen van uw huisarts, kunt u uw afspraak misschien zelf online maken. U heeft van uw huisarts een brief ontvangen (geprint of per e-mail), waarop staat aangegeven of u voor de verwijzing van uw huisarts zelf online een afspraak kunt maken. Als uw e-mailadres bekend is bij het SKB, ontvangt u van ons een e-mail als de verwijzing voor u klaar staat in MijnSKB. U kunt dan met uw persoonlijke DigiD inloggen en de afspraak zelf maken in MijnSKB. Kijk hiervoor bij ‘Afspraken’ onder het kopje ‘Verwijzingen’.
Heb ik een verwijzing nodig van mijn huisarts om een afspraak te maken?
Ja, u heeft altijd een verwijzing nodig van de huisarts (of uw specialist) om een afspraak te kunnen maken. U krijgt van uw huisarts een brief (geprint of per e-mail), waarop staat aangegeven of u voor de verwijzing van uw huisarts zelf online een afspraak kunt maken.
Ik kom net van de huisarts. Wanneer kan ik zelf mijn afspraak maken?
Een ZorgDomein verwijzing staat direct voor u klaar in MijnSKB, zodra de huisarts uw verwijzing heeft verstuurd. Het kan zijn dat wij de verwijzing van uw huisarts later ontvangen. Daarom krijgt u bij het plannen van uw afspraak alleen afspraakopties te zien vanaf de volgende dag.
Ik ga voor het eerst naar het SKB. Waarom staat mijn verwijzing niet in MijnSKB?
Als u als patiënt nog niet bekend bent in het Streekziekenhuis Koningin Beatrix, duurt het maximaal 24 uur voordat uw dossier is aangemaakt en uw BSN is gecontroleerd. Als dat is gebeurd, kunt u met uw persoonlijke DigiD inloggen bij MijnSKB. Daar staat de verwijzing voor u klaar en kunt u zelf de afspraak maken. In veel gevallen maakt het secretariaat al een afspraak voor u en staat de verwijzing niet in MijnSKB.
Hoeveel afspraakopties krijg ik te zien?
U krijgt in eerste instantie de eerste 10 vrije afspraakopties te zien. Als deze afspraakopties u niet uitkomen, kunt u via 'meer opties' zoeken naar meer afspraakopties.
Ik wil zelf een afspraak maken via MijnSKB, maar krijg geen of weinig afspraakopties in beeld. Wat nu?
U kunt telefonisch contact opnemen met de polikliniek waarvoor u een afspraak wilt maken. De polikliniekmedewerker helpt u graag verder.
Kan ik een afspraak wijzigen, verplaatsen of annuleren via MijnSKB?
Nee. Op dit moment is het niet mogelijk om via MijnSKB afspraken te wijzigen, verplaatsen of annuleren. Ook niet als u een afspraak online heeft gemaakt via MijnSKB. Wilt u een afspraak wijzigen, verplaatsen of annuleren, dan kunt u contact opnemen met de polikliniek.
Ik wil een afspraak maken voor buitenpolikliniek Eibergen. Kan dat?
Bij elke afspraakoptie staat aangegeven of de afspraak in Winterswijk of Eibergen is. Helaas kunt u niet filteren op locatie. Als de afspraak is gemaakt, staat deze met een duidelijke vermelding van locatie Winterswijk of Eibergen in uw afsprakenoverzicht.
Kan ik een afspraak maken bij een arts naar voorkeur?
U kunt op zoek gaan naar een afspraakoptie bij een specifieke arts. Helaas kunt u niet vooraf filteren op arts.
Ik wil of kan niet zelf online een afspraak maken. Wat nu?
Dat is geen probleem. U kunt dan, zoals altijd, telefonisch contact opnemen met de polikliniek voor het maken van een afspraak. Wilt u een herhaal- of spoedafspraak maken, dan kunt u dit ook alleen telefonisch doen
Waarom kan ik alleen telefonisch een afspraak maken als de MRSA-bacterie ooit bij mij is aangetoond?
In sommige gevallen zijn er speciale voorzorgsmaatregelen nodig om verspreiding van de MRSA-bacterie in het ziekenhuis te voorkomen. Onze medewerker zal dit telefonisch met u bespreken. Om deze maatregelen te kunnen nemen moet voorafgaand aan uw polikliniekbezoek duidelijk zijn of u (nog steeds) drager bent van deze bacterie. Meer informatie vindt u in de folder MRSA.
Wanneer krijg ik een e-mail ter herinnering aan mijn afspraak?
U ontvangt twee werkdagen voor uw afspraak een herinnering per e-mail, mits uw emailadres is geregistreerd. Dus bij een afspraak op dinsdag ontvangt u de vrijdag ervoor een herinnering.
Let op: Onder ‘Mijn gegevens’ moet het juiste e-mailadres zijn geregistreerd en moet u toestemming geven voordat u digitaal berichten van het ziekenhuis kunt ontvangen.
Wat gebeurt er als mijn afspraak vanuit het ziekenhuis wordt gewijzigd?
Als de afspraak die gepland staat, wordt gewijzigd vanuit het ziekenhuis, dan ontvangt u hierover schriftelijk bericht (per post of digitaal via MijnSKB).