Ga direct naar inhoud

Veelgestelde vragen MijnSKB

Gepubliceerd op: 18 februari 2025
DigiD en veiligheid
add

Waarom DigiD?

Gaat u naar het gemeentehuis, of naar het loket van een andere overheidsinstelling? Dan moet u in veel gevallen uw identiteitskaart, paspoort of rijbewijs laten zien.
Zo weet de overheid wie u bent. Op internet kunt u laten zien wie u bent door in te loggen met uw DigiD. Om de veiligheid van uw medische gegevens te beschermen
kunt u alleen in loggen bij MijnSKB als u een DigiD heeft.

Is inloggen met DigiD veilig?

Het SKB vindt uw privacy belangrijk en daarmee ook de beveiliging van uw (medische) gegevens online. MijnSKB is een beveiligde omgeving. U logt in met uw DigiD en als extra beveiliging
heeft u ook een DigiD sms-code of de DigiD app nodig om in te loggen. Wanneer u inlogt met uw DigiD, wordt er een beveiligde verbinding tot stand gebracht tussen DigiD en uw computer,
laptop of tablet. Alle gegevens tussen uw computer, laptop of tablet en DigiD worden hierdoor versleuteld. De beveiligde verbinding herknet u aan het hangslotje in de adresbalk (link naar de website)
of rechtsonderin uw internetbrowser.

Waarom heb ik een DigiD code met sms-functie nodig?

Het SKB hecht erg veel waarde aan de bescherming van de medische gegevens en privacygevoelige informatie van haar patiënten. Daarnaast willen we onze patiënten de mogelijkheid bieden om op een zo veilig mogelijke manier de eigen medische gegevens in te zien en informatie uit te wisselen met de zorgverlener. De controle met sms-code zorgt voor deze extra veiligheid. Zelfs als iemand uw DigiD-code in handen krijgt, zal inloggen niet gaan omdat zij dan ook over uw (mobiele) telefoon moeten beschikken. Bovendien kunt u eenvoudiger uw wachtwoord herstellen als u deze ooit vergeet.

Hoe kan ik gebruikmaken van de DigiD app om in te loggen?

In plaats van inloggen met uw gebruikersnaam, wachtwoord en sms-code, kunt u inloggen met de DigiD app. U kunt de DigiD app downloaden in de App Store (Apple apparaten) en in Google Play (Android apparaten). Na het downloaden van de DigiD app op uw tablet of smartphone kunt u de DigiD app activeren. 

Ik woon in het buitenland en sta niet in de Nederlandse Basisregistratie Personen (BRP), maar ben wel patiënt bij het SKB. Kan ik gebruik maken van MijnSKB? 

Ja, dat kan. Dit gaat alleen op een andere manier dan wanneer u wel geregistreerd staat in het BRP. Hiervoor moet u ten minste geregistreerd staan in de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI), speciaal voor Nederlanders woonachtig in het buitenland. Daarnaast heeft u nodig:

  • de Nederlandse nationaliteit
  • een geldig Nederlands paspoort of een geldige Nederlandse identiteitskaart
  • een burgerservicenummer (BSN) / persoonsnummer
  • een telefoonnummer waarop u sms-berichten kunt ontvangen (dit kan vaak ook op een vaste telefoon in de vorm van een gesproken bericht)
  • een e-mailadres

Kijk voor meer informatie over het aanvragen van een DigiD op: https://www.digid.nl/aanvragen-en-activeren/digid-aanvragen/

Inlogproblemen
add

Ik probeer in te loggen maar krijg het bericht 'Web Page Blocked'. Waarom is dat? 

Dit kan meerdere oorzaken hebben. Als u de mededeling ‘Web Page Blocked krijgt in combinatie met code ‘Attack-ID 200000018’ betekent dit dat er vanuit een niet toegestaan land wordt geprobeerd om in te loggen op MijnSKB. De verbinding vanuit andere landen dan Nederland wordt op de inlogpagina van MijnSKB niet altijd toegestaan. Vanwege veiligheid wordt inloggen met een IP-adres afkomstig uit het buitenland geblokkeerd. U ziet dan de mededeling ‘Web Page Blocked!’ U kunt de informatie in MijnSKB raadplegen als u weer in Nederland inlogt. Ook specifieke diensten die de verbinding omleiden en zo vanuit een ander land naar de inlogpagina gaan, kunnen deze blokkering veroorzaken. 

Bent u in het buitenland en heeft u een dringende zorginhoudelijke vraag? Dan kunt u contact opnemen met de polikliniek waar u onder behandeling bent.

Als ik inlog met mijn DigiD zie ik een pagina met 'Oeps! de pagina kan niet worden gevonden'. Wat moet ik doen?

Deze melding krijgt u als u probeert in te loggen via onze oude inlogpagina. Kennelijk heeft u in de browsergeschiedenis het adres van de oude inlogpagina nog staan waardoor u daar automatisch naartoe geleid wordt. Door op 'Home' te klikken op deze pagina komt u alsnog op MijnSKB terecht. U lost het probleem op door uw browsergeschiedenis te legen en evt. ook de caching te legen van de betreffende browser. 

Persoonlijke gegevens
add

Kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen in MijnSKB?

U kunt uw persoonsgegevens, zoals e-mailadres en telefoonnummer, wijzigen. U kunt bijvoorbeeld ook zelf aangeven wie uw huisarts, tandarts en/of apotheek is. Dit doet u bij 'Mijn gegevens'. 
U kunt geen medische gegevens wijzigen. Controleer daarom uw gegevens en wijzig deze als het nodig is.

Waarom is het belangrijk dat mijn persoonlijke gegevens juist zijn ingevuld?

Het is belangrijk dat uw persoonlijke gegevens kloppen dat u ons toesteming geeft om via e-mail en/of smartphone met u te communiceren.
Zo helpt u ons makkelijk en veilig met u in contact te komen.

Ik wil een contactpersoon doorgeven of een extra adres. Hoe doe ik dit?

U kunt contact opnemen met de receptie via 0543 54 44 44 om uw wijziging door te geven.

Ik wil mijn allergie doorgeven of andere belangrijke informatie. Hoe doe ik dit? 

Bespreek dit tijdens uw volgende afspraak met uw zorgverlener of neem contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent.

Hoe kan ik eventuele behandelbeperking(en) doorgeven?

Bespreek dit tijdens uw volgende afspraak met uw zorgverlener of neem contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent.

Medisch dossier
add

Welke informatie kan ik inzien?

MijnSKB biedt een zo volledig mogelijk overzicht van uw medische gegevens en uitslagen. Sinds de start van het vernieuwde zorgportaal (1 september 2023) is uw medisch dossier op MijnSKB deels gevuld en zijn gegevens zichtbaar. Dat betekent dat u verslagen van afspraken van vóór 1 september 2023 niet in MijnSKB ziet staan, met uitzondering van de labuitslagen. Labuitslagen van vóór deze datum worden wel getoond. Labuitslagen die door uw huisarts zijn aangevraagd worden niet meer getoond in MijnSKB. Hiervoor verwijzen wij u naar uw huisarts of persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO). 

In uw medisch dossier vindt u onder andere uw diagnoses, medicatieoverzicht, patiëntbrieven (correspondentie van uw zorgverlener naar u, uw huisarts of een andere zorgverlener), resultaten van metingen die bij u zijn uitgevoerd en openstaande vragenlijsten.

Staan verslagen van de afspraak met mijn zorgverlener in MijnSKB?

Al uw behandelverslagen die zijn geschreven vanaf 1 september 2023 zijn inzichtelijk in MijnSKB. In het behandelverslag vindt u informatie die uw zorgverlener heeft genoteerd in het medisch dossier na een polikliniekbezoek, telefonische afspraak of beeldbelafspraak. Dit gaat bijvoorbeeld om informatie over uw medische klachten, onderzoeken en de diagnose en mogelijke behandelingen. De behandelverslagen zijn vanaf 00.00 uur inzichtelijk. Dit houdt in dat als u vandaag een afspraak heeft, u het behandelverslag van deze afspraak vanaf 00.00 uur kunt inzien.

Staan verslagen van mijn ziekenhuisopname in MijnSKB?

De verslagen van verpleegkundigen tijdens uw ziekenhuisopname zijn via MijnSKB beschikbaar. U kunt het vinden onder 'Dossier', 'Verpleegkundig dossier'.
Het verpleegkundig dossier is direct inzichtelijk.

Er staat een fout in mijn dossier. Wat moet ik doen?

U kunt zelf via 'Mijn gegevens' uw persoonsgegevens wijzigen. Als er andere (medische) informatie in staat die niet klopt, kunt u dit aangeven tijdens de volgende afspraak bij uw behandelaar.

Ik begrijp de informatie in mijn dossier niet. Wat moet ik doen?

Neem uw vragen mee naar de volgende afspraak en stel ze aan uw behandelaar. 

Mijn dossier bij het SKB is groter dan ik hier kan zien. Kan ik het volledige dossier ook inzien of opvragen?

U heeft het recht om uw volledige dossier in te zien, maar dit gaat niet via MijnSKB. U kunt inzage of verstrekking van het volledige dossier opvragen via de afdeling Zorgadministratie. Kijk voor meer informatie hierover op onze website. 

Kan ik als ouder het dossier van mijn kind inzien?

Kinderen jonger dan zestien jaar die gebruik willen maken van MijnSKB kunnen alleen inloggen als zij een persoonlijke DigiD hebben. Bent u ouder, pleegouder of verzorger met het wettelijk gezag over het kind, dan gelden de volgende maatregelen: 

  • Uw kind is jonger dan twaalf jaar: u kunt inloggen bij MijnSKB met de persoonlijke DigiD van uw kind.
  • Uw kind is tussen de twaalf en zestien jaar: er moet wederzijdse goedkeuring zijn. Uw kind kijkt en beslist mee.
  • Uw kind is ouder dan zestien jaar: hij of zij logt zelf in bij MijnSKB met zijn of haar persoonlijke DigiD. U heeft dan geen recht op inzage in het medisch dossier van uw kind. Als u wel toegang wilt verkrijgen, is het noodzakelijk om een DigiD-machtiging aan te vragen

 

Kan ik als partner of mantelzorger in iemands dossier inloggen?

Nee, u kunt niet zomaar in het persoonlijke zorgportaal van uw familie of naasten inloggen. Als u wel toegang wilt verkrijgen, is het noodzakelijk om een DigiD-machtiging aan te vragen.
Kijk voor meer informatie over het aanvragen van een DigiD-machtiging op: https://machtigen.digid.nl/

 

Uitslagen
add

Zijn de uitslagen van onderzoeken direct zichtbaar?

Uitslagen van onderzoeken afgenomen ná 1 september 2023 zijn inzichtelijk. De uitslagen van onderzoeken (laboratorium-, weefsel- en microbiologisch onderzoek en onderzoeken van Radiologie en Nucleaire Geneeskunde) zijn direct nadat ze door het laboratorium of de behandelend arts zijn goedgekeurd zichtbaar in MijnSKB. Uw behandelaar zal de uitslagen met u bespreken tijdens uw volgende afspraak. Wijzig nooit, op basis van uitslagen, zonder overleg met uw arts uw medicatie-inname.

Kan ik beeldmateriaal, zoals scans en röngtenfoto's bekijken?

U kunt in MijnSKB geen beeldmateriaal zoals scans of röntgenfoto's bekijken. Kopieën van het beeldmateriaal kunt u opvragen bij de afdeling Radiologie. Het telefoonnummer van de afdeling Radiologie is 0543 54 46 20. Neemt u bij het ophalen van de kopieën een geldig identificatiebewijs mee.

Waar kan ik vrage over mijn uitslag stellen?

Neem uw vragen mee naar de volgende afspraak en stel ze aan uw behandelaar.

Afspraken
add

Kan ik via MijnSKB een afspraak maken? 

Bij ongeveer 25% van de normale verwijzingen van uw huisarts naar het SKB is het mogelijk om zelf online uw afspraak te maken. Kijk of uw verwijzing in aanmerking komt bij 'Afspraken' onder het kopje 'Verwijzingen'.  Sommige afspraken kunt u niet zelf online maken. Bijvoorbeeld als er voorafgaand aan uw afspraak een foto nodig is of als een afspraak bij een specifieke arts moet plaatsvinden. In dat geval kunt u, zoals altijd, telefonisch contact opnemen met de polikliniek voor het maken van een afspraak. Dat kan ook al u om andere redenen de afspraak niet online kunt of wilt maken. Ook herhaal- en spoedafspraken kunnen nog niet zelf online gepland worden.

*We blijven werken aan de ontwikkeling van het maken van een afspraak via MijnSKB.

Wat is een verwijzing via ZorgDomein of met een ZD-nummer?

De (huis)artsen gebruiken het systeem ZorgDomein (ZD) om patiënten online naar het Streekziekenhuis Koningin Beatrix te verwijzen. Een ZD-verwijzing geeft de mogelijkheid om via MijnSKB een afspraak in te plannen voor een deel van de poliklinieken.

Voor welke poliklinieken kan ik zelf een online afspraak maken?

Het gaat om (een deel van) de verwijzingen voor de poliklinieken Chirurgie, Dermatologie, Keel-, Neus- en Oorheelkunde (KNO), Longgeneeskunde, Neurologie, Oogheelkunde, Orthopedie, Reumatologie en Urologie. We blijven werken aan de ontwikkeling van het maken van een afspraak via MijnSKB.

Hoe weet ik of ik zelf online een afspraak kan maken?

Als u een verwijzing heeft gekregen van uw huisarts, kunt u uw afspraak misschien zelf online maken. U heeft van uw huisarts een brief ontvangen (geprint of per e-mail), waarop staat aangegeven of u voor de verwijzing van uw huisarts zelf online een afspraak kunt maken. Als uw e-mailadres bekend is bij het SKB, ontvangt u van ons een e-mail als de verwijzing voor u klaar staat in MijnSKB. U kunt dan met uw persoonlijke DigiD inloggen en de afspraak zelf maken in MijnSKB. Kijk hiervoor bij ‘Afspraken’ onder het kopje ‘Verwijzingen’. 

Heb ik een verwijzing nodig van mijn huisarts om een afspraak te maken? 

Ja, u heeft altijd een verwijzing nodig van de huisarts (of uw specialist) om een afspraak te kunnen maken. U krijgt van uw huisarts een brief (geprint of per e-mail), waarop staat aangegeven of u voor de verwijzing van uw huisarts zelf online een afspraak kunt maken.

Ik kom net van de huisarts. Wanneer kan ik zelf mijn afspraak maken?

Een ZorgDomein verwijzing staat direct voor u klaar in MijnSKB, zodra de huisarts uw verwijzing heeft verstuurd. Het kan zijn dat wij de verwijzing van uw huisarts later ontvangen. Daarom krijgt u bij het plannen van uw afspraak alleen afspraakopties te zien vanaf de volgende dag.

Ik ga voor het eerst naar het SKB. Waarom staat mijn verwijzing niet in MijnSKB?

Als u als patiënt nog niet bekend bent in het Streekziekenhuis Koningin Beatrix, duurt het maximaal 24 uur voordat uw dossier is aangemaakt en uw BSN is gecontroleerd. Als dat is gebeurd, kunt u met uw persoonlijke DigiD inloggen bij MijnSKB. Daar staat de verwijzing voor u klaar en kunt u zelf de afspraak maken. In veel gevallen maakt het secretariaat al een afspraak voor u en staat de verwijzing niet in MijnSKB.

Hoeveel afspraakopties krijg ik te zien? 

U krijgt in eerste instantie de eerste 10 vrije afspraakopties te zien. Als deze afspraakopties u niet uitkomen, kunt u via 'meer opties' zoeken naar meer afspraakopties.

Ik wil zelf een afspraak maken via MijnSKB, maar krijg geen of weinig afspraakopties in beeld. Wat nu?

U kunt telefonisch contact opnemen met de polikliniek waarvoor u een afspraak wilt maken. De polikliniekmedewerker helpt u graag verder.

Kan ik een afspraak wijzigen, verplaatsen of annuleren via MijnSKB?

Nee. Op dit moment is het niet mogelijk om via MijnSKB afspraken te wijzigen, verplaatsen of annuleren. Ook niet als u een afspraak online heeft gemaakt via MijnSKB. Wilt u een afspraak wijzigen, verplaatsen of annuleren, dan kunt u contact opnemen met de polikliniek.

Ik wil een afspraak maken voor buitenpolikliniek Eibergen. Kan dat? 

Bij elke afspraakoptie staat aangegeven of de afspraak in Winterswijk of Eibergen is. Helaas kunt u niet filteren op locatie. Als de afspraak is gemaakt, staat deze met een duidelijke vermelding van locatie Winterswijk of Eibergen in uw afsprakenoverzicht.

Kan ik een afspraak maken bij een arts naar voorkeur? 

U kunt op zoek gaan naar een afspraakoptie bij een specifieke arts. Helaas kunt u niet vooraf filteren op arts.

Ik wil of kan niet zelf online een afspraak maken. Wat nu? 

Dat is geen probleem. U kunt dan, zoals altijd, telefonisch contact opnemen met de polikliniek voor het maken van een afspraak. Wilt u een herhaal- of spoedafspraak maken, dan kunt u dit ook alleen telefonisch doen

Waarom kan ik alleen telefonisch een afspraak maken als de MRSA-bacterie ooit bij mij is aangetoond?

In sommige gevallen zijn er speciale voorzorgsmaatregelen nodig om verspreiding van de MRSA-bacterie in het ziekenhuis te voorkomen. Onze medewerker zal dit telefonisch met u bespreken. Om deze maatregelen te kunnen nemen moet voorafgaand aan uw polikliniekbezoek duidelijk zijn of u (nog steeds) drager bent van deze bacterie. Meer informatie vindt u in de folder MRSA.

Wanneer krijg ik een e-mail ter herinnering aan mijn afspraak?

U ontvangt twee werkdagen voor uw afspraak een herinnering per e-mail, mits uw emailadres is geregistreerd. Dus bij een afspraak op dinsdag ontvangt u de vrijdag ervoor een herinnering.
Let op: Onder ‘Mijn gegevens’ moet het juiste e-mailadres zijn geregistreerd en moet u toestemming geven voordat u digitaal berichten van het ziekenhuis kunt ontvangen.

Wat gebeurt er als mijn afspraak vanuit het ziekenhuis wordt gewijzigd?

Als de afspraak die gepland staat, wordt gewijzigd vanuit het ziekenhuis, dan ontvangt u hierover schriftelijk bericht (per post of digitaal via MijnSKB).

 

E-consult
add

Wat is een e-consult?

Met een e-consult kunt u in MijnSKB contact opnemen met uw zorgverlener. Een e-consult is een soort e-mail aan uw arts of de afdeling waar u onder behandeling bent. Met een e-consult kunt u onder meer vragen stellen aan uw arts of gegevens wijzigen.

Hoelang duurt het voordat een zorgverlener reageert op een e-consult?

Een zorgverlener zal niet direct reageren op uw vraag of bericht in een e-consult. De zorgverlener streeft ernaar om binnen twee werkdagen te reageren op uw e-consult. 
Let op: een e-consult is niet geschikt als er sprake is van spoed met betrekking tot uw gezondheid. Neem in dat geval contact op met uw huisarts, de afdeling van het SKB waar u onder behandeling bent of bel 112.

Kan ik een bijlage toevoegen aan een e-consult?

Nee op dit moment kunt u geen bijlage toevoegen aan een e-consult.

Wie kunnen mijn e-consulten lezen?

Uw e-consulten worden opgeslagen in uw elektronische patiëntendossier (EPD). Alle zorgverleners die rechtstreeks bij uw behandeling zijn betrokken hebben toegang tot de gegevens in uw dossier, voor zo ver dat nodig is om hun werkzaamheden te verrichten. Dat betekent dat zij ook uw e-consulten kunnen lezen.

 

Vragenlijsten
add

Wat gebeurt er als ik mijn vragenlijst niet invul/verstuur voorafgaand aan mijn afspraak?

Als u de vragenlijst (onder ‘Vragenlijsten’) in MijnSKB niet invult en afrondt, zult u in veel gevallen de papieren vragenlijst nog moeten invullen voorafgaand aan uw afspraak in het ziekenhuis. Toch vragen we u om de vragenlijst via MijnSKB in te vullen. Online uw vragenlijst invullen heeft vele voordelen. Bijvoorbeeld dat u de vragenlijst kunt invullen op een moment wanneer u dat uitkomt, u kunt rustig de tijd nemen om na te denken over uw antwoorden en u hoeft niet in het ziekenhuis in de wachtkamer de vragenlijst nog in te vullen.

Wat moet ik doen als ik iets fout heb ingevuld op mijn vragenlijst?

Als u de vragenlijst heeft ingevuld en verzonden kunt u deze niet meer wijzigen. U kunt de antwoorden nog wel bekijken. Als u een fout heeft gemaakt of niet de juiste informatie heeft ingevuld moet u dit tijdens de afspraak met uw zorgverlener aangeven. U kunt de vragenlijst tussendoor niet opslaan.

Kan ik een vragenlijst tussentijds opslaan en op een later moment verder invullen?

Als u een vragenlijst invult, kunt u deze niet tussentijds opslaan of naar een andere pagina gaan. In dat geval bent u al uw ingevulde antwoorden kwijt. Als u 15 minuten lang niets doet in MijnSKB wordt u automatisch uitgelogd. Niet opgeslagen gegevens gaan dan verloren. Vul de vragenlijst in één keer in en klik op ‘Versturen’. 

 

Dossier geopend
add

Wat vind ik onder 'Dossier geopend'?

Bij ‘Dossier geopend’ ziet u of en door welke medewerkers uw medisch dossier van het SKB is geraadpleegd. Dit kunnen zorgverleners zijn die u heeft gezien of gesproken tijden uw bezoek aan de polikliniek of tijdens een ziekenhuisopname, maar ook zorgverleners die op afstand bij uw behandeling waren betrokken. Daarnaast zijn er medewerkers van ondersteunende afdelingen die geen zorgverlener zijn, maar wel uw gegevens beheren en/of bewerken. U ziet alleen de functie en afdeling van de medewerker.

Wat wordt verstaan onder zorgverleners?

Zorgverleners zijn medewerkers die medische zorg aan u verlenen. Dit zijn bijvoorbeeld de medisch specialist (arts) of arts-assistent, de verpleegkundige of een therapeut. 

Wat wordt verstaan onder zorgverleners op afstand?

Zorgverleners op afstand zijn zorgverleners die wel bij uw behandeling zijn betrokken, maar die u niet heeft gezien of gesproken tijdens uw verblijf in het ziekenhuis. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een radioloog die uw röntgenfoto's beoordeelt of een collega-arts die is geraadpleegd door uw behandelend arts.

Waarom hebben niet-zorgverleners toegang tot mijn dossier?

Medewerkers van ondersteunende afdelingen beheren en verwerken uw gegevens zodat de zorgverleners zich zoveel mogelijk kunnen richten op de patiëntenzorg. Voorbeelden van niet-zorgverleners zijn: een medische secretaresse die uw afspraken maakt, een planningsmedewerker die uw opname of operatie plant, een ICT-medewerker die de computersystemen onderhoudt en 'eindgebruikers' begeleidt, de apotheek-medewerker die uw medicatie beheert en de financiële administrateur die zorgt dat gegevens correct bij uw zorgverzekeraar worden aangeleverd.

Waarom toont het overzicht geen namen van medewerkers?

Om de privacy van onze medewerkers te waarborgen toont het overzicht alleen de functieomschrijving en afdeling van de medewerkers.

Kan ik inzien welke informatie van mijn dossier is geraadpleegd?

Nee, het overzicht toont alleen de datum waarop en welke medewerkers uw dossier hebben geraadpleegd. Dit zegt verder niets over welke informatie door de medewerkers is geraadpleegd.

Ik zie een regel met functie 'Patiënt' in het overzicht staan. Wat betekent dit?

Wanneer u inlogt bij MijnSKB, wordt dit ook geregistreerd als raadpleging van uw dossier. Dit wordt als een regel met de functie 'Patiënt' in het overzicht gepresenteerd.

 

 

MijnSKB voor kinderen
add

Kan ik het dossier van mijn kind bekijken?

MijnSKB is ook beschikbaar voor kinderen met een persoonlijke DigiD. Bent u (pleeg)ouder of verzorger met het wettelijk gezag over uw kind? Dan kunt u met de persoonlijke DigiD van uw kind inloggen in MijnSKB. Hiervoor gelden wel een aantal maatregelen:

  • Uw kind is jonger dan twaalf jaar: u kunt inloggen bij MijnSKB met de persoonlijke DigiD van uw kind.
  • Uw kind is tussen de twaalf en zestien jaar: er moet wederzijdse goedkeuring zijn. Uw kind kijkt en beslist mee.
  • Uw kind is ouder dan zestien jaar: hij of zij logt zelf in bij MijnSKB met zijn of haar persoonlijke DigiD.
    Let op! Als (pleeg)ouder en verzorger bent u te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het juiste beheer van de DigiD van uw kind en daarmee de toegang tot MijnSKB. Bij kinderen jonger dan zestien jaar geldt dat dit onderling goed geregeld en afgestemd dient te zijn. Als uw kind zestien jaar wordt, moet de persoonlijke DigiD volledig overgedragen worden aan uw kind, waarbij ook het telefoonnummer van uw kind gekoppeld wordt.

    Het Streekziekenhuis Koningin Beatrix, de specialisten en medewerkers dragen geen verantwoordelijkheid voor eventueel onjuist gebruik en beheer van de DigiD van uw kind. Bij constatering van onjuist gebruik of beheer, heeft het ziekenhuis de mogelijkheid de toegang tot MijnSKB van uw kind te sluiten.

 

Wat heb ik nodig om een DigiD voor mijn kind aan te vragen?

Kijk voor meer informatie over het aanvragen van een DigiD voor uw kind op https://www.digid.nl/aanvragen-en-activeren/digid-aanvragen/

Ik oefen het wettelijk gezag over mijn kind niet uit. Mag ik toch met de DigiD van mijn kind inloggen?

Nee. U mag geen DigiD voor uw kind aanvragen en u mag niet inloggen met de gegevens van uw kind. Dit mag alleen een ouder of verzorger doen die het wettelijk gezag uitoefent over het kind.
Kijk voor meer informatie over machtigen op https://machtigen.digid.nl/

Wie is verantwoordelijk voor het juiste gebruik en beheer van de DigiD van mijn kind?

Als (pleeg)ouder en verzorger bent u te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het juiste beheer van de DigiD van uw kind en daarmee de toegang tot MijnSKB. Bij kinderen jonger dan zestien jaar geldt dat dit onderling goed geregeld en afgestemd dient te zijn. Als uw kind zestien jaar wordt, moet de persoonlijke DigiD volledig overgedragen worden aan uw kind, waarbij ook het telefoonnummer van uw kind gekoppeld wordt. Het Streekziekenhuis Koningin Beatrix, de specialisten en medewerkers dragen geen verantwoordelijkheid voor eventueel onjuist gebruik en beheer van de DigiD van uw kind. Bij constatering van onjuist gebruik of beheer, heeft het ziekenhuis de mogelijkheid de toegang tot MijnSKB van uw kind te sluiten.

Iemand anders dan de ouder/verzorger die het wettelijk gezag uitoefent over het kind heeft de beschikking over de DigiD van mijn kind. Wat kan ik doen?

Als de DigiD van uw kind in handen is van onbevoegden, is dat aan te merken als misbruik en identiteitsfraude. Kijk voor meer informatie over wat u moet doen op: https://www.digid.nl/veiligheid

Hoe draag ik de DigiD van mijn kind op de juiste wijze over als hij of zij zestien jaar wordt?

Als uw kind zestien jaar wordt, gelden de regels voor volwassenen. Uw kind is zelf eigenaar van het medisch dossier en kan zelfstandig inloggen op MijnSKB zonder toestemming van de ouders. Kijk op de website van DigiD over het juist overdragen van de DigiD aan uw kind via https://www.digid.nl/aanvragen-en-activeren/machtigen/

Kan ik een afspraak voor mijn kind maken of verplaatsen in MijnSKB?

Als uw kind een verwijzing heeft gekregen van de huisarts, kunt u deze afspraak misschien wel zelf online plannen. Bij ongeveer 25% van alle normale verwijzingen voor de poliklinieken Chirurgie, Dermatologie, Keel-, Neus- en Oorheelkunde (KNO), Longgeneeskunde, Neurologie, Oogheelkunde, Orthopedie, Reumatologie en Urologie is het mogelijk om zelf online de afspraak te maken. Helaas is het nog niet mogelijk om via MijnSKB een afspraak te maken met de kinderarts of voor de polikliniek Kindergeneeskunde. Dit heeft te maken met de afspraakspecificaties die verbonden zijn aan de reden waarvoor u komt. Voor de polikliniek Kindergeneeskunde kunt u telefonisch of aan de balie bij de polikliniek een afspraak maken. Het is niet mogelijk om via MijnSKB afspraken te wijzigen, verplaatsen of annuleren. Ook niet als u een afspraak online heeft gemaakt via MijnSKB. Neem dan contact op met de polikliniek.

Ik heb bezwaar tegen het opstellen van het medisch dossier van mijn kind. Wat kan ik doen?

U kunt bij de behandelend arts een verzoek indienen voor het afschermen van de digitale toegang tot het medisch dossier van uw kind. Met de DigiD kan dan niet langer worden ingelogd op de MijnSKB van uw kind.

 

 

 

Herhaalrecept aanvragen
add

Hoe vraag ik een herhaalrecept aan?

Gebruikt u thuismedicatie die een specialist in het ziekenhuis voorschrijft? Dan is het mogelijk om een herhaalrecept aan te vragen via MijnSKB.
U leest hierover meer op onze website. 

De knop 'Herhaalrecept aanvragen' achter het medicijn is niet actief. Hoe kan dat?

Als een medicijn gestopt is dan is de knop ‘Herhaalrecept aanvragen’ achter het medicijn niet actief. Deze heeft een lichtere kleur. Is het medicijn volgens u ten onrechte gestopt, neem dan contact op met de polikliniek of uw specialist. Dat kan ook door een e-consult te sturen naar uw behandelaar in MijnSKB. 

 

 

 

Direct naar