Ga direct naar inhoud

Persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO)

Bij ons kunt u een PGO gebruiken

Gepubliceerd op: 06 februari 2023

Een persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO) is een app of een website waarin u uw (medische) gegevens van verschillende zorgaanbieders op één plek kunt inzien. Denk hierbij aan het advies van uw huisarts, de uitslag van het ziekenhuis of een brief van uw therapeut. Ook medische gegevens van het SKB kunt u inzien in een PGO. Al deze gegevens van verschillende zorgverleners kunt u ophalen en verzamelen in uw PGO. Daarnaast kunt u in een PGO ook zelf gezondheidsgegevens verzamelen. Bijvoorbeeld gegevens over voeding en sport uit een gezondheidsapp of gegevens die u zelf kunt meten zoals de bloeddruk. 

U kiest zelf een PGO

Er zijn verschillende PGO’s. U kiest zelf welke PGO u gebruikt. Bij het maken van een keuze kunt u gebruik maken van de keuzehulp: www.pgo.nl/kies-een-pgo/Op alle PGO’s kunt u uw medische gegevens van het SKB ophalen en inzien. 

Aan de slag

Zo haalt u medische gegevens van het SKB op in uw PGO:
1. Ga naar www.digitalezorggids.nl/kies-je-pgo/. Daar vindt u een overzicht van PGO’s.
2. Kies een PGO en maak een account aan.
3. Zoek ‘SKB’ op in uw PGO.
4. Haal uw gegevens van het SKB op.
5. Uw gegevens van het SKB zijn nu zichtbaar in uw PGO.

Veelgestelde vragen PGO

Welke informatie van het SKB kan ik inzien in een PGO?
add

U kunt brieven, radiologieverslagen en algemene medische gegevens inzien in uw PGO. Ook kunt u enkele vragenlijsten bekijken. 

Wat is het verschil tussen Mijn SKB en een PGO?
add

PGO

U kiest zelf een PGO die het beste bij u past. U bepaalt zelf welke gegevens van welke zorginstellingen u wilt inzien in uw PGO. Zo kunt u gegevens van meerdere zorginstellingen inzien op één plek. Ook kunt u eigen metingen toevoegen. 

Mijn SKB

‘Mijn SKB’ is een persoonlijk online zorgportaal van het Streekziekenhuis Koningin Beatrix. Mijn SKB geeft u meer verdieping in uw gezondheidsgegevens specifiek van het SKB. Kijk hier voor meer informatie over Mijn SKB.

Is een PGO veilig?
add

De gegevens zijn veilig in een PGO met dit MedMij label. Dat label is een soort keurmerk en staat voor de afspraken die zijn gemaakt over het veilig en betrouwbaar uitwisselen van gegevens. Het zijn eigenlijk eisen waaraan organisaties moeten voldoen om gegevens veilig uit te wisselen en te zorgen dat de privacy van de patiënt is beschermd. Alleen PGO’s met een MedMij label kunnen informatie bij het SKB opvragen. 

Ik heb een vraag over mijn medische gegevens. Waar kan ik terecht?
add

Ziet u in uw PGO medische gegevens uit het SKB en heeft u daar vragen over? Neem dan contact op met uw behandelend arts of de polikliniek.

Ik heb een vraag over een PGO. Waar kan ik terecht?
add

Heeft u bijvoorbeeld één van onderstaande vragen:

• Ik heb geen bevestigingsmail, code of sms ontvangen.
• Ik kan mijn medische gegevens niet vinden in mijn PGO.
• Ik krijg een foutmelding bij het ophalen van mijn medische gegevens in de PGO.

Bel of mail dan de helpdesk van uw PGO. De contactgegevens staan op hun website. De link naar de website van uw PGO vindt u ook op hun informatiepagina op digitalezorggids.nl onder nuttige informatie.

 

Ik heb praktische vraag over het gebruik van computer, mobiel of tablet. Waar kan ik terecht?
add

Heeft u praktische vragen bij het gebruik van computer, mobiel of tablet als u aan de slag gaat met een persoonlijke gezondheidsomgeving (PGO)? Getrainde vrijwilligers van de DigiHulplijn helpen u telefonisch verder of verwijzen u door naar ondersteuning bij u in de buurt bij vragen over:

• een PGO app installeren;
• account aanmaken;
• gebruik van DigiD;
• of een andere praktische digitale vraag.

Bel de DigiHulplijn: 0800 1508 (gratis). De DigiHulplijn is bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 – 17:00 uur.

Is uw vraag nog niet beantwoord?
add

Stond uw vraag er op deze pagina niet tussen? Dan verwijzen we u naar www.pgo.nl/veelgestelde-vragen-pgo/.

Direct naar