Kan ik altijd via Mijn SKB een afspraak maken?
Bij ongeveer 25% van de normale verwijzingen van uw huisarts naar het SKB is het mogelijk om zelf online uw afspraak te maken. Sommige afspraken kunt u niet zelf online maken. Bijvoorbeeld als er voorafgaand aan uw afspraak een foto nodig is of als een afspraak bij een specifieke arts moet plaatsvinden. In dat geval kunt u, zoals altijd, telefonisch contact opnemen met de polikliniek voor het maken van een afspraak. Dat kan ook al u om andere redenen de afspraak niet online kunt of wilt maken. Ook herhaal- en spoedafspraken kunnen nog niet zelf online gepland worden.
*We blijven werken aan de ontwikkeling van het maken van een afspraak via Mijn SKB.
Voor welke poliklinieken kan ik zelf online een afspraak maken?
Het gaat om (een deel van) de verwijzingen voor de poliklinieken Chirurgie, Dermatologie, Keel-, Neus- en Oorheelknunde (KNO), Longgeneeskunde, Neurologie, Oogheelkunde, Orthopedie, Reumatologie en Urologie. We blijven werken aan de ontwikkeling van het maken van een afspraak via Mijn SKB.
Hoe weet ik of ik zelf online een afspraak kan maken?
Als u een verwijzing heeft gekregen van uw huisarts, kunt u uw afspraak misschien wel zelf online maken. U heeft van uw huisarts een brief ontvangen (geprint of per e-mail), waarop staat aangegeven of u voor de verwijzing van uw huisarts zelf online een afspraak kunt maken. Als uw e-mailadres bekend is bij het SKB, ontvangt u van ons een e-mail als de verwijzing voor u klaar staat in Mijn SKB. U kunt dan met uw persoonlijke DigiD inloggen en de afspraak zelf maken in Mijn SKB.
Heb ik een verwijzing nodig van mijn huisarts om een afspraak te maken?
Ja, u heeft altijd een verwijzing nodig van de huisarts (of uw specialist) om een afspraak te kunnen maken. U krijgt van uw huisarts een brief (geprint of per e-mail), waarop staat aangegeven of u voor de verwijzing van uw huisarts zelf online een afspraak kunt maken.
Ik kom net van de huisarts. Wanneer kan ik zelf mijn afspraak maken?
Een ZorgDomein verwijzing staat direct voor u klaar in Mijn SKB, zodra de huisarts uw verwijzing heeft verstuurd. Het kan zijn dat wij de verwijzing van uw huisarts later ontvangen. Daarom krijgt u bij het plannen van uw afspraak alleen afspraakopties te zien vanaf de volgende dag.
Wat is een verwijzing via ZorgDomein of met een ZD-nummer?
De (huis)artsen gebruiken het systeem ZorgDomein (ZD) om patiënten online naar het Streekziekenhuis Koningin Beatrix te verwijzen. Een ZD-verwijzing geeft de mogelijkheid om via Mijn SKB een afspraak in te plannen voor een deel van de poliklinieken.
Ik ga voor het eerst naar het SKB. Waarom staat mijn verwijzing niet in Mijn SKB?
Als u als patiënt nog niet bekend bent in het Streekziekenhuis Koningin Beatrix, duurt het maximaal 24 uur voordat uw uw dossier is aangemaakt en uw BSN is gecontroleerd. Als dat is gebeurd, kunt u met uw persoonlijke DigiD inloggen bij Mijn SKB. Daar staat de verwijzing voor u klaar en kunt u zelf de afspraak maken.
Hoeveel afspraakopties krijg ik te zien?
U krijgt in eerste instantie de eerste 10 vrije afspraakopties te zien. Als deze afspraakopties u niet uitkomen, kunt u via 'meer opties' zoeken naar meer afspraakopties.
Ik wil zelf een afspraak maken via Mijn SKB, maar krijg geen of weinig afspraakopties in beeld. Wat nu?
U kunt telefonisch contact opnemen met de polikliniek waarvoor u een afspraak wilt maken. De polikliniekmedewerker helpt u graag verder.
Kan ik een afspraak wijzigen, verplaatsen of annuleren via Mijn SKB?
Nee. Op dit moment is het niet mogelijk om via Mijn SKB afspraken te wijzigen, verplaatsen of annuleren. Ook niet als u een afspraak online heeft gemaakt via Mijn SKB. Wilt u een afspraak wijzigen, verplaatsen of annuleren, dan kunt u contact opnemen met de polikliniek.
Ik wil een afspraak maken voor de buitenpolikliniek in Eibergen. Kan dat?
Bij elke afspraakoptie staat aangegeven of de afspraak in Winterswijk of Eibergen is. Helaas kunt u niet filteren op locatie. Als de afspraak is gemaakt, staat deze met een duidelijke vermelding van locatie Winterswijk of Eibergen in uw afsprakenoverzicht.
Kan ik een afspraak maken bij een arts naar voorkeur?
U kunt op zoek gaan naar een afspraakoptie bij een specifieke arts. Helaas kunt u niet vooraf filteren op arts.
Ik wil of kan niet zelf online een afspraak maken. Wat nu?
Dat is geen probleem. U kun dan, zoals altijd, telefonisch contact opnemen met de polikliniek voor het maken van een afspraak. Wilt u een herhaal- of spoedafspraak maken, dan kunt u dit ook alleen telefonisch doen.
Waarom kan ik alleen telefonisch een afspraak maken als de MRSA-bacterie ooit bij mij is aangetoond?
In sommige gevallen zijn er speciale voorzorgsmaatregelen nodig om verspreiding van de MRSA-bacterie in het ziekenhuis te voorkomen. Onze medewerker zal dit telefonisch met u bespreken. Om deze maatregelen te kunnen nemen moet voorafgaand aan uw polikliniekbezoek duidelijk zijn of u (nog steeds) drager bent van deze bacterie. Meer informatie vindt u in de folder MRSA.